Hur utövar man callanetics?

Hur utövar man callanetics?

Callanetics är ett speciell form av aerobics där träningen kan ge spektakulära resultat redan efter bara två veckor. Lär dig hur du ska utföra övningarna rätt för att kunna njuta av en vältränad kropp.

Callanetics är en uppsättning av övningar som ursprungligen skapats under 80-talet i förra seklet av Callan Pinckney, vars namn har givit namnet på programmet. Callan, som var beroende av god fysisk kondition och vältränad kroppsform på grund av problem med ryggen, som klagade över sitt barn, och att hon inte kunde utföra vanliga övningar på gymmet eller har problem med invasiva leder av aerob träning. Men med tanke på sin önskan om ett vackert och friskt utseende bestämde hon sig för att utveckla sin egen uppsättning av övningar, så man kan vara smal och i form utan skador.

Som hon väl ville så lyckades det också att genomföra - Pinckney har skapat ett träningsprogram som blev så populärt på 80 och 90-talet att praktiskt taget alla använde det för att få en vältränad kropp. Programmen gav fantastiska resultat efter bara några träningspass - balanserad kost och motion resulterade i förlust av övervikt och fastare hud utan celluliter på bara några dagar. Tack vare den effektiviteten så började Callanetics att fira triumfer över hela världen. Och från starten fram tills idag så har den fått miljontals fans runt om i världen.

Hur tränar man callanetics? De bästa övningarna genomförs under översyn av en instruktör eller med hjälp av en träningsvideo. För att träna behöver vi inga redskap utan vi behöver bara vilja och ledigt utrymme att genomföra träningen i vårt hem. När man genomför övningarna så är det viktigt att komma ihåg att ha en korrekt hållning, att upprepa övningarna i rätt ordning och genomföra alla upprepningar. För att uppnå de önskade resultaten så är det också viktigt att genomföra rörelserna under en viss tid och vara systematisk i sitt handlande. I den inledande fasen av callanetics är det bäst att träna varje dag i ungefär en timme sen gradvis minska tiden av passen. När man genomför en bantning så är det viktigt att begränsa träningen och då träna drygt 2-3 gånger i veckan där varje pass är ungefär 15 minuter.